هر که خواهان «ابَرتعقل» است، باید «ابَرشاگرد»ی کند.

گاهی نوشته‌های دغدغه‌مندانه‌ای را در این تارنما منتشر می‌کنم؛ به امید آنکه اثربخش گردد.

هر که خواهان «ابَرتعقل» است، باید «ابَرشاگرد»ی کند.

گاهی نوشته‌های دغدغه‌مندانه‌ای را در این تارنما منتشر می‌کنم؛ به امید آنکه اثربخش گردد.

علّت اصلی: «کجیِ زمین»!

جمعه, ۲۲ بهمن ۱۴۰۰، ۰۷:۴۴ ب.ظ

«غربگرایان»، اساتیدِ مبرّزِ ربط دادن بی‌ربط‌ترین امور به یکدیگر هستند. باور نمی‌کنید؟ پس نوشته‌ی پیش‌رو را در «ادامه‌ی مطلب» بخوانید!

اگر از غربگراهای فارسی زبان پرسیده شود که مگر نگفتید و نمی‌گویید هر کشور و ملّتی که با «غرب» در تماس و ارتباط باشد، ترقّی می‌یابد و پیشرفت می‌کند؟ دوره‌ی آغاز ارتباط مستقیم ایرانیان با غرب(اعزام افرادی برای تحصیل در اروپا در زمان نیابت سلطنت عبّاس میرزا) تا انتهای پادشاهی پهلوی، امتدادی به درازای ۱۷۳ سال داشته است(از ۱۲۲۶ ق تا ۱۳۹۹ ق). با اینکه در اکثریّت مطلق مدّت این دوره، مسئولان ایرانی ارتباط بسیار خوبی با غرب برقرار کرده، در برابر غربی‌ها سرافکندگی داشته و دائما امتیازات رنگارنگ به آنان اعطا نموده‌اند، پس چرا با این وجود بازهم کشورمان جزو عقب‌مانده‌ترین ممالک پنج قارّه‌ی عالَم محسوب می‌شده است؟ مگر هزینه‌ی کمی برای تحصیل محصّلین ایرانی در اروپا پرداخت می‌شد؟ پس چرا بعد از گذشت آن همه سال و صرف آن همه هزینه، حتی پیچ یا فنر یک ساعت را هم نمی‌توانستید بسازید؟ اصلا از اینها هم اگر بگذریم؛ چرا حتّی از عناصر اعتلا و رشدی که از دوره‌ی صفویه بر جای مانده بود نیز برای پیشرفت کشور استفاده نکردید و به کار نگرفتید؟

 

می‌دانید روشنفکرانِ غربگرا در پاسخ به این سؤالِ بی‌پاسخ چه ابراز می‌کنند؟

- بدون آنکه خنده‌شان بگیرد با وقاحت و پررویی می‌گویند: علّت عقب‌ماندگی ایران، «دین و مذهب» است!!

- می‌دانید چرا ایران همچون کشورهای غربی رشد نکرده و کماکان به آن‌ها محتاج است؟ چون خانم‌های ایرانی محجّبه هستند و از چادر استفاده می‌کنند!!

 

طرح این قبیل مزخرفات و پاسخ‌های به غایت بی‌ربط و مضحک، همه و همه با هدف فرار از زیر بار مسئولیّت و پاسخگویی به ملّت بوده و هست.

 

حال و روز غربگرایان فعلی نیز به تقلید از اسلاف خود به همین منوال و سیاق است؛

حاضر به پذیرش مسئولیّت در قبال تصمیمات نادرست و غیر ملّی و ضدّ ملّی خود نیستند، علل واهی و بی‌ربط را به عنوان عوامل بروز مشکلاتی که خود مسبّب آن بوده‌اند به ملّت تزریق می‌کنند و اگر این امکان برایشان فراهم باشد، همواره اصل نظام اسلامی و جهت‌گیری‌های کلان آن و دفاع از هویّت و حقوق ملّت در برابر زیاده‌خواهی و زورگویی غرب و نیز نهادهای انقلابی را مقصّرِ بی‌چون و چرای همه‌ی اتّفاقات ناگوار می‌خوانند.

 

گویند فلان شخص بلد نبود حرکات موزون را به خوبی انجام دهد. وقتی متعرضش شدند، پاسخ داد:

اشکال از من نیست؛ زمین «کج» است!!

 

نویسنده: ابَرشاگرد

  • حسن احمدی ماژین

نظرات  (۲)

با سلام علت اینکه ما در صنعت به پای برخی کشورهای به اصطلاح توسعه یافته نمی رسیم همین اندک دینداری ماست. اسلام با توسعه جمع نمی شود. اگر روزی به ژاپن و ... رسیدیم بدون همین اندک دینداری رو هم به باد دادیم.

ذات تکنولوژی با دیانت قابل جمع نیست. چون دو دین مجزا هستند.

پاسخ:
علیکم السلام و درود

جنابعالی ناخواسته مرتکب مغالطه گشته اید.

آنچیزی که با دیانت قابل جمع نیست «فناوری» و «پیشرفت» نیست، بلکه «توسعه» و «استعمار» و «استثمار» است.
پیشرفت علمی، فنی و صنعتی هیچ منافاتی با دین ندارد، بلکه بهره برداری از ابزارهایی است که خداوند برای انسان رام و مسخّر ساخته است. آیا ساخت «شمشیر» از آهن خام یک فناوری و تکنولوژی نیست؟ آیا ساختن خانه ی مستحکم با بهره گیری از فناوری، کار نامطلوبی است؟

آنچه بد است «مدرنیته» و «توسعه» است.
در ذات مدرنیته و توسعه، «انسان محوری» و حاکمیت نفس اماره نهفته است.
در ذات مدرنیته و توسعه، استثمار ملت ها نهفته است.
صورت اقتصادی مدرنیته عبارت است از «سرمایه داری». اسلام با ثروت و فناوری مخالف نیست، بلکه با سرمایه سالاری و استثمار ملت ها مخالف است.

اسلام با «علم غرب» مخالف نیست، بلکه با جهت مخرب و هدف غلطی که غربی ها علم خود را در آن به کار می گیرند مخالف است؛ یعنی استثمار و استعمار ملت ها.

به این جملات امام خامنه ای به عنوان تنها «غرب شناس کلان» خوب توجه بفرمایید:

«نفی غرب، به هیچ‌‌وجه به معنی نفی فناوری و علم و پیشرفت و تجربه‌‌های غرب نیست و هیچ عاقلی چنین کاری را نمی کند! نفی غرب، به معنای نفی سلطه غرب است.» (۱۳ اسفند ۷۷)

«مخالفت با تمدن غربی به خاطر پیشرفت علمی و مبارزه با خرافات و علمی کردن همه روابط اجتماعی نیست؛ به خاطر خلأ معنویت و فضیلت در این مجموعه دنیایی است. ... بنابراین این‌‌ها در علم مشکلی نداشتند؛ اما علم بدون هدایت و فضیلت و معنویت و انسانیت، و علم ناظرِ فقط به دنیا و غمض عین از آخرت، نتیجه‌‌اش همین است. اول، جلوه‌‌ای به زندگی می‌‌بخشد و قدرت و ثروت و زیبایی می‌‌دهد (للباطل جَولَة) اما آخر قضیه این است؛ و این ادامه پیدا خواهد کرد. شما بدانید وحشیگری اخلاقی جوامع مترقی و متمدنی که از معنویت بویی نبرده‌‌اند، روز به روز بیشتر خواهد شد و همین وحشیگری، لغزش‌‌گاه بزرگ تمدن غربی امروز است و آنها را سرنگون خواهد کرد.» (۲۲ خرداد ۸۳)

در راه خیر مؤید باشید و باشیم

و علیکم السلام

شما نبوت رو کنار گذاشتید حرفهای یک مجتهد ولو صالح رو استناد می کنید!

متاسفانه وضعیت فکری بسیاری متدینین ما خرابه. و اینجا جای باز کردن بیشتر مساله نیست همه چیز رو در وبسایتم توضیح دادم.

ذات تکنولوژی استثمار و رفاه اقلیت مقابل اکثریت برده است. و پرداختن به علوم و تکتولوژی غرب با برهان نبوت در تضاد است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی